انتخاب تکنیک مناسب برای قیمت‌گذاری

تاکنون در این سایت، روش‌های مختلفی برای قیمت‌گذاری ارائه شده است که هر کدام دارای مزایا و محدودیت‌هایی هستند. البته تعداد روش‌های قیمت‌گذاری به همین مقدار محدود نیست و روش‌های پیشرفته و مفصل‌تری نیز برای قیمت‌گذاری وجود دارند. در این پست می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که بر اساس چرخه عمر محصول، کدام روش قیمت‌گذاری مناسب‌تر است؟

در جدول زیر، خلاصه‌ای از نیازهای قیمت‌گذاری بر اساس کاربرد آنها نمایش داده شده است.به طور مثال، زمانی که محصول در حد یک ایده اولیه است، تنها نیاز به تعریف آستانه‌های مناسب برای قیمت‌گذاری وجود دارد. ولی وقتی ایده توسعه یافت، نیاز است تا حساسیت قیمتی بازار به آن محصول بررسی شود.

40 pricing strategy methods 1

در جدول زیر، به این سوال پاسخ داده شده که هر کدام از روش‌های قیمت‌‌گذاری کدام الزام را برآورده می‌کنند. برخی از این روش‌ها در پستهای پیشین معرفی شده‌اند.

40 pricing strategy methods 2

شما با داشتن این دو جدول، می‌توانید به راحتی روش مناسب برای قیمت‌گذاری محصول تجاری خود را انتخاب کنید.

پی‌نوشت: اگر علاقه‌مند پیگیری مداوم مطالب ما هستید، دیتا پارتنرز را در تلگرام، توییتر و اینستاگرام دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *